Да ли су вам стандарди потребни у вашем послу?
Да
Не
Понекад
Не знам
Укупан број гласова: 7346

Пријавите се!
 

SRPS EN 589:2019

Статус: Објављен
Језик: Engleski
Бр. страна: 16
Датум: 31.07.2019.
Службени гласник:
Број решења: 2917/70-51-02/2019
Издање: 4 ED
Веза са међународним стандардима
Ovaj standard je identičan sa:
EN 589:2018   CEN/TC 19
Цена: 2097 RSD

За читање онлајн

Одштампај

Наслов на српском језику

Goriva za motorna vozila – TNG (tečni naftni gas) – Zahtevi i metode ispitivanja

Наслов на енглеском језику

Automotive fuels - LPG - Requirements and test methods

Апстракт на српском језику

Ovim standardom se utvrđuju zahtevi i metode ispitivanja TNG-a (tečnog naftnog gasa) za motorna vozila koji se plasira na tržište i isporučuje za upotrebu. Primenjuje se na TNG koji se upotrebljava u vozilima sa motorima koji su projektovani da rade na TNG. NAPOMENA Za potrebe ovog standarda termini % (m/m) i % (V/V) koriste se da predstave maseni udeo, µ, i zapreminski udeo, φ, tim redom. UPOZORENjE Prilikom rukovanja TNG-om treba obratiti pažnju na rizik od požara i eksplozije i na potencijalnu opasnost po zdravlje usled udisanja prekomerne količine njegovih isparenja. Tečni naftni gas je lako isparljiva ugljovodonična tečnost koja se uobičajeno skladišti pod pritiskom. Ukoliko se oslobodi pritiska, stvara se velika zapremina gasa koji obrazuje zapaljive smeše sa vazduhom u opsegu zapreminskog udela od približno 2 % (V/V) do 10 % (V/V). Ovaj standard obuhvata uzimanje uzoraka, rukovanje i ispitivanje TNG-a. Svi postupci treba da se izvode dalje od izvora varnice, kao što su otvoreni plamen, nezaštićena električna oprema i elektrostatičke opasnosti. Ispitivanja treba da se vrše kad god je to moguće, samo ispod električno bezbedne ventilacione haube. TNG u tečnoj fazi može izazvati oštećenje kože. Zato u slučajevima kada postoji opasnost od kontakta sa kožom treba koristiti zaštitnu odeću, rukavice i naočare. Nepotrebno udisanje pare TNG-a treba izbegavati. Izvršilac ne treba da bude izložen atmosferi koja sadrži više od 1 800 mg/m3 duže od 8 h prosečno merenog vremena (TWA) ili atmosferi koja sadrži više od 2 250 mg/m3 duže od kratkotrajnog desetominutnog referentnog perioda. Jedno od ispitivanja opisanih u ovom standardu obuhvata udisanje smeše vazduha i pare TNG-a. Posebno treba obratiti pažnju na upozorenje dato u A.1, gde je opisana ova metoda.

Апстракт на енглеском језику

This document specifies requirements and test methods for marketed and delivered automotive liquefied petroleum gas (LPG), with LPG defined as low pressure liquefied gas composed of one or more light hydrocarbons which are assigned to UN 1011, 1075, 1965, 1969 or 1978 only and which consists mainly of propane, propene, butane, butane isomers, butenes with traces of other hydrocarbon gases. This standard is applicable to automotive LPG for use in LPG engine vehicles designed to run on automotive LPG. NOTE For the purposes of this European Standard, the terms "% (m/m)" and "% (V/V)" are used to represent respectively the mass fraction, µ, and the volume fraction, φ. WARNING - Attention is drawn to the risk of fire and explosion when handling LPG and to the hazard to health arising through inhalation of excessive amounts of LPG. LPG is a highly volatile hydrocarbon liquid which is normally stored under pressure. If the pressure is released large volumes of gas will be produced which form flammable mixtures with air over the range of approximately 2 % (V/V) to 10 % (V/V). This European Standard involves the sampling, handling and testing of LPG. Naked flames, unprotected electrical equipment electrostatic hazards etc. are sources of ignition for LPG. LPG in liquid form can cause cold burns to the skin. The national health and safety regulations apply. LPG is heavier than air and accumulates in cavities. There is a danger of suffocation when inhaling high concentrations of LPG. CAUTION - One of the tests described in this European Standard involves the operator inhaling a mixture of air and LPG vapour. Particular attention is drawn to the cautionary statement provided in A.1, where this method is referred to.

Комисија за стандарде


ICS



Директиве

Нема информација.

Национални пропис

Нема информација.

Национална активност

SRPS EN 589:2019 zamenjuje SRPS EN 589:2012 - 31.07.2019


Дескриптори

goriva za motorna vozila, sistemi klasifikacije, definicije, označavanje, određivanje sadržaja, gasovi, kontrolisanje, obeležavanje, naftni proizvodi, svojstva, specifikacija (odobrenje), tečni naftni gas, klasifikacije


Извор

 Ознака стандарда
Језик
Статус
Датум
Бр. страна
Цена
 
Купи
Srpski
Повучен 
27.08.2010 . 
17 стр.
2674 RSD 
PDF
Goriva za motorna vozila - TNG (tečni naftni gas) - Zahtevi i metode ispitivanja
Srpski
Повучен 
20.12.2012 . 
17 стр.
2674 RSD 
PDF
Goriva za motorna vozila — TNG (tečni naftni gas) — Zahtevi i metode ispitivanja
Srpski
Повучен 
31.07.2019 . 
17 стр.
2674 RSD 
PDF
Goriva za motorna vozila — TNG (tečni naftni gas) — Zahtevi i metode ispitivanja