Да ли су вам стандарди потребни у вашем послу?
Да
Не
Понекад
Не знам
Укупан број гласова: 7346

Пријавите се!
 

SRPS EN 16715:2016

Статус: Објављен
Језик: Engleski
Бр. страна: 23
Датум: 31.05.2016.
Службени гласник:
Број решења: 1247/64-51-02/2016
Издање: 1 ED
Веза са међународним стандардима
Ovaj standard je identičan sa:
EN 16715:2015   CEN/TC 19
Цена: 2566 RSD

За читање онлајн

Одштампај

Наслов на српском језику

Tečni naftni proizvodi – Određivanje kašnjenja paljenja i izračunavanje izvedenog cetanskog broja (DCN) goriva srednjih destilata – Određivanje kašnjenja paljenja i kašnjenja sagorevanja korišćenjem komore za sagorevanje konstantne zapremine sa direktnim ubrizgavanjem goriva

Наслов на енглеском језику

Liquid petroleum products - Determination of ignition delay and derived cetane number (DCN) of middle distillate fuels - Ignition delay and combustion delay determination using a constant volume combustion chamber with direct fuel injection

Апстракт на српском језику

UPOZORENjE Primena ovog standarda može da obuhvati opasne materije, postupke i opremu. Ovim standardom nisu obuhvaćeni svi bezbednosni problemi koji se mogu javiti u toku njegove primene. Korisnik ovog standarda ima odgovornost da osigura bezbednosne i zdravstvene uslove i da odredi primenljivost zakonskih ograničenja. Ovim standardom je utvrđena metoda ispitivanja za kvantitativno određivanje kašnjenja paljenja i kašnjenja sagorevanja u gorivima srednjih destilata namenjenih za upotrebu u motorima sa kompresionim paljenjem. Prilikom izvođenja metode se koristi komora za sagorevanje konstantne zapremine sa direktnim injektovanjem goriva u zagrejan, komprimovani sintetički vazduh. Talas dinamičkog pritiska se proizvodi sagorevanjem proizvoda koji se ispituje. Data je jednačina za izračunavanje izvedenog cetanskog broja (DCN) iz kašnjenja paljenja i kašnjenja sagorevanja određenih iz krive dinamičkog pritiska. Ovaj standard je primenljiv na goriva srednjih destilata, metil-estre masnih kiselina (MEMK) i mešavine dizel-goriva sa MEMK. Metoda je takođe primenljiva na goriva srednjih destilata koja nisu naftnog porekla, goriva bazirana na uljnim škriljcima, mešavine goriva koja sadrže biodizel, dizel-goriva koja sadrže aditive za poboljšanje cetanskog broja i dizel-goriva sa niskim sadržajem sumpora. Međutim, korisnici koji primenjuju ovaj standard, posebno za nekonvencionalna destilatna goriva, upozoreni su da veza između izvedenog cetanskog broja i ponašanja prilikom sagorevanja u pravim motorima nije još uvek u potpunosti razjašnjena. Ovim standardom je obuhvaćen opseg kašnjenja paljenja od 2,47 ms do 4,09 ms i kašnjenja sagorevanja od 3,71 ms do 6,74 ms (od 64 DCN do 39 DCN). NAPOMENA 1 Analizator sagorevanja može da meri kraće i duže kašnjenje paljenja i sagorevanja, ali preciznost nije poznata. NAPOMENA 2 Nema informacije o tome kako se DCN van opsega od 67 do 39 može porediti sa EN ISO 5165. NAPOMENA 3 Za potrebe ovog standarda termini „% (m/m)” i „% (V/V) ” se koriste za predstavljenje, respektivno, masenog udela, ω, i zapreminskog udela, φ.

Апстракт на енглеском језику

WARNING The use of this standard may involve hazardous materials, operations and equipment. This standard does not purport to address all of the safety problems associated with its use. It is the responsibility of the user of this standard to establish appropriate safety and health practices and determine the applicability of regulatory limitations prior to use. This European Standard specifies a test method for the quantitative determination of ignition and combustion delays of middle distillate fuels intended for use in compression ignition engines. The method utilizes a constant volume combustion chamber with direct fuel injection into heated, compressed synthetic air. A dynamic pressure wave is produced from the combustion of the product under test. An equation is given to calculate the derived cetane number (DCN) from the ignition and combustion delays determined from the dynamic pressure curve. This standard is applicable to middle distillate fuels, fatty acid methyl esters (FAME) and blends of diesel fuels and FAME .The method is also applicable to middle distillate fuels of non-petroleum origin, oil-sands based fuels, blends of fuel containing biodiesel material, diesel fuel oils containing cetane number improver additives and low-sulfur diesel fuel oils. However, users applying this standard especially to unconventional distillate fuels are warned that the relationship between derived cetane number and combustion behaviour in real engines is not yet fully understood. This standard covers the ignition delay range from 2,47 ms to 4,09 ms and combustion delay from 3,71 ms to 6,74 ms (67 DCN to 39 DCN). NOTE 1 The combustion analyser can measure shorter or longer ignition and combustion delays, but precision is not known. NOTE 2 There is no information about how DCNs outside the 67 to 39 range compares to EN ISO 5165. NOTE 3 For the purpose of this European Standard, the expression (% (V/V)) is used to represent the volume fraction (φ), and (% (m/m)) the mass fraction (ω).

Комисија за стандарде


ICS



Директиве

Нема информација.

Национални пропис

Нема информација.

Национална активност

Нема информација.

Дескриптори

naftni proizvodi, paljenje, cetan, goriva, sagorevanje, zapremina, komore za sagorevanje, kalibracija, potvrdjivanje, kontrola kvaliteta, matematička izračunavanja, cetanski broj