Да ли су вам стандарди потребни у вашем послу?
Да
Не
Понекад
Не знам
Укупан број гласова: 7348

Пријавите се!
 

SRPS EN 15224:2016

Статус: Повучен
Језик: Srpski-Engleski
Бр. страна: 128
Датум: 31.10.2016.
Датум повлачења: 25.09.2017 .
Службени гласник:
Број решења: 2660/46-51-02/2016
Издање: 2 ED
Веза са међународним стандардима
Ovaj standard je identičan sa:
EN 15224:2012   CEN/TC 362
Цена: 6738 RSD

За читање онлајн

Одштампај

Наслов на српском језику

Zdravstvene usluge — Sistemi menadžmenta kvalitetom — Zahtevi zasnovani na EN ISO 9001:2008

Наслов на енглеском језику

Health care services - Quality management systems - Requirements based on EN ISO 9001:2008

Апстракт на српском језику

Ovim evropskim standardom se utvrđuju zahtevi za sistem menadžmenta kvalitetom onda kada organizacija: a) treba da pokaže sposobnost da dosledno pruža usluge zdravstvene zaštite koje zadovoljavaju zahteve korisnika i odgovarajućih zakona i propisa, i profesionalne standarde i b) ima za cilj da poveća zadovoljstvo korisnika efektivnom primenom sistema, uključujući stalna poboljšavanja sistema menadžmenta, kliničkih procesa i dokazivanje usaglašenosti sa zahtevima koji se odnose na karakteristike kvaliteta; odgovarajuće, pravilne zaštite; dostupnosti; kontinuiteta zaštite, efektivnosti, efikasnosti; pravičnosti zdravstvene zaštite zasnovane na znanju/dokazima, orijentisane prema pacijentu uključujući fizički, psihološki i socijalni integritet, uključenost pacijenta, bezbednost pacijenta, pravovremenost/pristupačnost. Materijalni produkti kao što su tkivo, produkti krvi, farmaceutski produkti, produkti kultura ćelija i medicinska sredstva nisu u fokusu predmeta i područja primene standarda, jer su regulisane na drugom mestu. Ovaj evropski standard je fokusiran na zahteve za kliničke procese. Organizacije koje takođe obuhvataju istraživačke ili obrazovne procese, ili oba, u svom sistemu menadžmenta kvalitetom mogu koristiti zahteve iz ovog evropskog standarda, onda kada je to primenljivo. Ovaj evropski standard ima za cilj da prilagodi i utvrdi zahteve, kao i koncept „proizvoda” i stavove korisnika u EN ISO 9001:2008 specifičnim uslovima koji važe za zdravstvenu zaštitu, pri čemu su proizvodi većinom usluge i korisnici većinom pacijenti. Fokus ovog evropskog standarda su klinički procesi i njihov menadžment rizikom radi promovisanja dobrog kvaliteta zdravstvene zaštite. Ovaj evropski standard: a) daje zahteve za sistematski pristup radi osiguranja sposobnosti organizacije da pruži zdravstvenu zaštitu dobrog kvaliteta; b) može da koristi menadžment na svim nivoima u organizaciji zdravstvene zaštite za primenu i održavanje sistema menadžmenta kvalitetom ili mogu da ga koriste interne i eksterne zainteresovane strane, uključujući i sertifikaciona tela, kako bi procenile sposobnost organizacije da zadovolji potrebe i očekivanja pacijenata, kao i ostalih korisnika; v) primenljiv je za organizacije zdravstvene zaštite, bez obzira na njihovu strukturu, organizaciju, vlasništvo, broj ili tip usluga zdravstvene zaštite koja se pruža; g) primenljiv je npr. za primarnu zdravstvenu zaštitu, prehospitalnu i hospitalnu zaštitu, tercijarnu zaštitu, domove za smeštaj dece, odraslih i starijih i hospise, preventivnu zdravstvenu zaštitu, službe mentalnog zdravlja, stomatološke usluge, fizikalnu terapiju, medicinu rada i apoteke; d) fokusiran je na zahteve za kliničke procese. Organizacije koje takođe obuhvataju procese istraživanja ili edukacije u predmetu i području primene njihovog menadžmenta kvalitetom mogu koristiti zahteve iz ovog standarda, onda kada je to primenljivo. Kada neki zahtev ovog evropskog standarda ne može da se primeni zbog prirode organizacije zdravstvene zaštite i njenog proizvoda (uključujući i usluge), onda se može smatrati isključenim. Nije prihvatljivo tražiti usaglašenost sa ovim evropskim standardom onda kada su načinjena isključenja, osim ako su ta isključenja ograničena na tačku 7, i ako ta isključenja nemaju uticaja na sposobnost ili odgovornost organizacije koja pruža zdravstvenu zaštitu da obezbedi proizvode (uključujući i usluge) koji zadovoljavaju korisnika i primenljive zakonske i zahteve propisa.

Апстракт на енглеском језику

1.1 General This European standard specifies requirements for a quality management system where an organization: a) needs to demonstrate its ability to consistently provide health care services that meet requirements from customers as well as applicable statutory and regulatory requirements, and professional standards b) aims to enhance customer satisfaction through the effective application of the system, including continual improvement of the management system, the clinical processes and the assurance of conformity to requirements related to the quality characteristics ; appropriate, correct care; availability; continuity of care; effectiveness; efficiency; equity; evidence/knowledge based care; patient centred care including physical and psychological integrity; patient involvement; patient safety and timelines/accessibility. Material products such as tissue, blood products, pharmaceuticals, cell culture products and medical devices have not been focused in the scope of the standard as they are regulated elsewhere. This European Standard is focused on requirements for clinical processes. Organizations that also include research or education processes, or both in their quality management system could use the requirements in this European Standard where applicable. This European Standard aims to adjust and specify the requirements, as well as the “product” concept and customer perspectives in EN ISO 9001:2008 to the specific conditions for health care where products are mainly services and customers are mainly patients. The focus of this European Standard is the clinical processes and their risk management in order to promote good quality health care. 1.2 Application This European Standard a) gives requirements for systematic approaches for the organization’s ability to produce good quality health care. b) can be used by management at all levels in the health care organization to implement and maintain a quality management system or by internal and external parties, including certification bodies, to assess the organization’s ability to meet patients’ needs and expectations as well those from other customers. c) is applicable to health care organizations, regardless of structure, organization, owner, size or type of health care services provided. d) is applicable to e.g. primary health care, pre-hospital and hospital care, tertiary care, nursing homes, hospices, preventive health care, mental health services, dental services, physiotherapy, occupational health services and pharmacies. e) is focused on requirements for clinical processes. Organizations that also include research or education processes, in the scope of their quality management system could use the requirements in this standard where applicable. Where any requirement(s) of this European Standard cannot be applied due to the nature of a health care organization and its product (including services), this can be considered for exclusion. Where exclusions are made, claims of conformity to this European Standard are not acceptable unless these exclusions are limited to requirements within Clause 7, and such exclusions do not affect the health care organization’s ability, or responsibility, to provide products (including services) that meets customer and applicable statutory and regulatory requirements.

Комисија за стандарде


ICS



Директиве

Нема информација.

Национални пропис

Нема информација.

Национална активност

SRPS EN 15224:2017 zamenjuje SRPS EN 15224:2016 - 25.09.2017
SRPS EN 15224:2016 zamenjuje SRPS EN 15224:2014 - 31.10.2016


Дескриптори

primene, definicije, projektovanje, razvoj, uputstva, priručnici, osoblje koje pruža usluge zdravstvene zaštite, usluge zdravstvene zaštite


Извор

 Ознака стандарда
Језик
Статус
Датум
Бр. страна
Цена
 
Купи
Engleski
Повучен 
31.10.2016 . 
64 стр.
4278 RSD 
PDF
Zdravstvene usluge — Sistemi menadžmenta kvalitetom — Zahtevi zasnovani na EN ISO 9001:2008