Da li su vam standardi potrebni u vasem poslu?
Da
Ne
Ponekad
Ne znam
Ukupan broj glasova: 2644

Prijavite se!
 

Kako pomoći kompaniji da duže traje?

Neke kompanije traju svega nekoliko godina, neke beleže višedecenijsku, a neke i više od stotinu godina dugu istoriju poslovanja. Statistike kažu da se prosečan životni vek kompanija skraćuje, a procenjuje se da će do 2027. godine prosek trajanja jedne kompanije biti svega 12 godina. Kako opstati u svetu koji se brzo menja, kako se prilagoditi novim tehnologijama, kako se pripremiti za ekonomske šokove, rastući uspeh konkurenata i različite izazove u poslovanju? Odgovor pruža jedan od standarda iz sistema menadžmenta kvalitetom – ISO 9004, koji je krajem 2019. godine Institut za standardizaciju Srbije preuzeo i objavio na srpskom jeziku. Reč je o standardu SRPS EN ISO 9004:2019, Menadžment kvalitetom – Kvalitet organizacije – Uputstvo za ostvarivanje održivog uspeha.

 

Ovaj standard je, pre svega, namenjen kompanijama koje žele da unaprede svoj sistem menadžmenta kvalitetom i koje žele da identifikuju oblasti za poboljšanje i/ili inovacije i da utvrde prioritete za naredne mere. U izradi ovog međunarodnog standarda učestvovali su eksperti širom sveta, koji su svoja iskustva iz najdugotrajnijih firmi u svetu preneli u ovaj dokument kako bi drugim kompanijama pomogli da se pripreme za buduće izazove i da, istovremeno, primenom strategija iz dokumenta poboljšaju svoje performanse.

 

Kako je izjavio Čarls Kori, sekretar Tehničkog komiteta ISO/TC 176 koji je izradio ovaj standard, ISO 9004 će pomoći organizacijama ne samo da opstanu već i da postignu održivi uspeh.

  • Poslovni neuspeh se često dešava zbog toga što se organizacije ne prilagode promenama na tržištu, konkurenciji ili novim tehnologijama. ISO 9004 se zasniva na strategijama, najboljoj praksi i iskustvima nekih od najuspešnijih firmi na svetu kako bi pružio smernice za organizacije, bez obzira na njihovu veličinu ili vrstu delatnosti – rekao je Kori.

 

Ovaj standard, inače, predstavlja revidirano izdanje standarda iz 2009. godine i značajan je za kompanije koje bi da svoje poslovanje podignu na lestvicu više iznad zahteva koje postavlja standard ISO 9001. Svi zainteresovani korisnici ovaj standard mogu nabaviti putem onlajn-prodaje, kao i u prodavnici Instituta u Stevana Brakusa 2 u Beogradu. Ukoliko korisnici žele da se upoznaju sa tekstom standarda pre kupovine, to je moguće učiniti zahvaljujući našoj usluzi onlajn-pristupa srpskim standardima i srodnim dokumentima. Standard se, takođe, može pročitati i u prostorijama Instituta u Beogradu i u prostorijama regionalnih privrednih komora u Subotici, Novom Sadu, Valjevu, Kragujevcu, Zaječaru i Nišu, i to bez naknade.